TÜRKİYE İÇİN OYUN VAKTİ!

Elektronik oyun sektörü Türkiye’ de yeni yeni kendini göstermeye başladı. İlk etapta atari salonlarında, internet kafelerde oynanan oyunlar artık kişisel ev bilgisayarlarında 7’den 70’e herkesin tercih ettiği ve oynamaktan zevk aldığı oyunlar haline geldi. Aslında Türkiye’ nin elektronik oyunlarla tanışması çok yakın bir geçmişte gerçekleşti. Birçok Avrupa ülkesi elektronik oyunlar sektörünün merdivenlerini zıplayarak çıkarken Türkiye hala “çıksam mı?” diye düşünme aşamasındaydı. Nitekim bu da elektronik oyunlar sektöründeki pastanın bize düşen pay hakkını önemli ölçüde küçülttü. Elektronik oyunların ülkemizde yakın bir geçmişe kadar fark edilememesinin sebeplerini inceleyecek olursak;
• Her iş öncelikle bir fikirle başlar. Bir “evraka” sesidir geleceğe ışık tutacak, geleceği değiştirecek. Bizim insanımızda çok “evraka” dönemleri olmuş fakat gerekli sermaye bulamadığı için hep hevesler kursaklarda kalmıştır. Şimdilerde pastanın büyüklüğünün fark edilmesinden midir bilmem birçok önemli kuruluş bu yolda önemli adımlar atmaya başlamıştır.
• İstisnai durumlar haricinde bu sektör özel sektörün işidir diyor makalede. Bu nispette özel sektörler büyük paralar kazanmadıkça bu işten geri duracaklarını gösteriyorlar.
• Bir diğer madde de Yetişmiş personel azlığıdır. Türkiye’de birçok üniversitede bilgisayar öğretmenliği bölümü olmasına rağmen elektronik oyunlar kapsamında işlenecek derslerin müfredatta bulunmamaktadır. Ne acıdır ki birçok bilgisayar öğretmeni mezun olduktan sonra özel sektörde çalışacak kadar bilgi birikimini ve donanımı kendinde görememektedir. Hâlbuki dünyada pek çok ülke bu konudaki gerekliliği görmüş bu bağlamda eğitimli personel yetiştirmeye başlamıştır.
• Son olarak ortaya konulacak çabanın çalınması durumu yani korsan yazılımlardır. Fakat makalede de söylendiği gibi geleceğimiz nokta dünyada korsan kopya satışlarının hâkim olmadığı pazarların da olduğu gerçeğidir ve bu pazarlar başarılı evrensel oyunları cömertçe ödüllendirmektedir.
Genel olarak oyunlarının maddi getirisinden bahsettik. Fakat bu oyunlardaki ideolojileri de göz ardı etmemek gerekir. Birçok elektronik oyunda ülkelerin bayrakları, haritaları milliyetçi bir takım düşünceleri yer almaktadır. Elektronik oyunların kullanıcı kitlelerinin çocuklar ve gençler olduğu düşünüldüğünde bu sektörün içinde önemli ölçüde Türkiye olarak bulunmamız gerekmektedir. Geleceği inşa eden gençler olarak bu konuda güçlü bir desteği hak ettiğimizi düşünüyorum. İlgililere duyurulur…

Yorum bırakın